Menü

GERÇEK ZAYIFLAMANIN FORMÜLÜ

GERÇEK ZAYIFLAMANIN FORMÜLÜ

GERÇEK ZAYIFLAMANIN FORMÜLÜ

Günlerinizi aç aç dolaşarak geçirdiniz. Tartıda 2-3 kg vermiş gözüküyorsunuz ya da gördüğünüz rakam hep aynı. Ama göbeğiniz, kalçanız, selülitleriniz hala yerinde mi duruyor? Kıyafetleriniz hala dar mı geliyor? Bunun sebebi çok basit. Vermiş gibi göründüğünüz 0 2-3 kg ile vücudunuzdaki suyu kaybettiniz sadece, yağlarınız hala yerinde duruyor.

Birkaç gün aç kalmak ya da birkaç gün nefessiz kalırcasına egzersiz yapmak aslında boşuna çabalamak demek. Her işte olduğu gibi zayıflamada da istikrar şart. Tabii öncelikle kendinize ve yaşam tarzınıza uygun sağlıklı beslenme ve egzersiz programını işin uzmanlarından öğrenmelisiniz. Ancak bu sayede gerçekten zayıflayabilir ya da başka bir deyişle yağ kaybedebilirsiniz. Siz herkesten farklısınız, bu sebeple sizin diyetiniz de yaptığınız spor da farklı olmalı.

Şunu da bilmelisiniz ki bölgesel zayıflamanızı sağlayacak mucizevi diyet, egzersiz ya da ilaç yok. Uygun diyeti uygulamaya başladığınızda öncelikle vücudunuz tüm bölgelerinizdeki yağları harcamaya başlar. Siz ideal kilonuza yaklaştığınızda ise asıl şikayetçi olduğunuz inatçı yağlarınızdan kurtulmaya başlar. Bu sürecin uzunluğunu ise sizin diyete uyumunuz belirler. Tabii ki arada diyetten kaçamaklarınız olabilir. Ama bunları sabırla telafi edip  diyete devam etmeniz gerekir.

Diyetinizin ise besin ögesi oranları yağ yakımı için uygun olmalı. Karbonhidratları yeterli ve doğru kaynaklardan almalısınız ki yağ harcamak yerine kaslarınızdan olmayın. Uygun ölçülerde tüketeceğiniz meyve, sebze,  tam tahıllar, kurubaklagiller en iyi karbonhidrat kaynaklarıdır. Bunlar posa alımınıza da katkıda bulunur. Ne kadar çok posa alırsanız doygunluğunuz o kadar artar ve aldığınız enerji o kadar düşer. Fazladan aldığınız her bir şeker parçasını ise yağlarınıza da eklenen bir parça gibi düşünebilirsiniz. Proteinler ise metabolizma hızınızı ve doygunluğu arttırır. Özellikle yağsız süt ve süt ürünlerinden gelen kalsiyum ve proteinin göbek bölgesindeki yağlarda azalma sağlayabileceği çalışmalarla gösterilmiştir. Proteini yüksek olan et ve et ürünlerinin genelde yağ içerikleri de yüksektir. Bu nedenle tüketirken sınırını aşmamalısınız.  Sebze grubu ise diyetlerinizin olmazsa olmazıdır.

Bir gecede göbeğiniz oluşmuyorsa, bir gecede de mucizevi bir şekilde kurtulamazsınız. Asıl mucize sizin beslenme ve egzersiz programına olan uyumunuz ve devamlılığınız. Tabi ki en başta bunu istemeniz.